Evaluatie verslag enquête januari 2017

In januari hebben we 2 weken lang cliënten gevraagd een enquête in te vullen omtrent onze praktijk. In totaal zijn er 183 enquêtes ingevuld en hebben wij veel complimenten, feedback en tips mogen ontvangen. Wij willen iedereen hartelijk danken voor zijn/haar medewerking. We hebben de enquête uitgewerkt door eerst de antwoorden per vraag te bundelen en hebben ze daarna per thema samengevoegd met als thema’s; uitstraling praktijk, begeleiding, behandeling/training, etc. Hieronder volgt een kort verslag over de 4 gestelde vragen.

Vraag 1 Wat viel u op toen u voor de eerste keer onze praktijk bezocht?
Op de 1e vraag kwamen verschillende antwoorden terug maar wat op viel was dat veel cliënten aangaven al langere tijd op onze praktijk te komen. Diverse keren werd de uitstraling van het pand benoemd. Soms was het klein of kleiner dan verwacht terwijl er ook werd aangegeven dat het juist groot was met een grote trainingszaal. Verder werd benoemd dat  het misschien tijd was voor vernieuwing o.a. de trainingszaal.  Hieronder volgt een top 5 met de meest beschreven antwoorden:

  1. Gemoedelijk, goede sfeer, gezellig, mensen maken een praatje met elkaar.
  2. Vriendelijk, prettig en gastvrij ontvangst
  3. Netjes, verzorgd, schoon
  4. Persoonlijke begeleiding, aandacht, behulpzaam, betrokkenheid, namen de tijd voor je
  5. Goede begeleiding

Vraag 2 Wat viel u vandaag op tijdens de behandeling of training?
Op de 2e vraag zagen we veelal dezelfde antwoorden terug als op vraag 1. Men geeft aan dat er een ontspannen, gezellige, gemoedelijke sfeer hangt. Men is tevreden over de deskundige begeleiding en is prettig geholpen.

Vraag 3 Heeft u een compliment voor uw therapeut, trainer of voor onze praktijk?
Zeer dankbaar zijn wij door de vele reacties. Men omschrijft het personeel van onze praktijk als;

  • Enthousiast en vriendelijk
  • Belangstellend, betrokken, attent, met aandacht voor ieder individu
  • Deskundig, goed en oplettend

Verder geeft men aan dat je tijdens het trainen bij klachten een aangepast oefening krijgt en er aandacht is voor houding en vernieuwing. Ook zijn de fysiotherapiebehandeling op maat en worden goede instructies en oefeningen gegeven.

Vraag 4 Heeft u een tip voor uw therapeut, trainers of voor onze praktijk?
U heeft ons uitgebreid voorzien van tips en suggesties zoals een aparte koffiekamer (helaas kunnen wij dat op deze locatie niet verwezenlijken). Wel hebben we een lijstje opgesteld met actiepunten die voor ons realiseerbaar zijn in zowel kosten als in tijd. Met een aantal punten zijn we al druk bezig om op korte termijn te realiseren.

  1. Stekkerblok in trainingszaal aanpassen zodat ook de screens daar op aangesloten zijn.
  2. Antwoordapparaat opnieuw inspreken.
  3. De parkeerplaatsen gaan we verbeteren maar helaas is het niet mogelijk om meer parkeerplaatsen te realiseren.
  4. Een vaste plek maken in de trainingszaal voor een grondoefening. Verder hebben we gekeken naar de nummering en volgorde van de toestellen. Gezien de beperkte ruimte en veiligheid rondom een toestel hebben we ervoor gekozen om de indeling niet te gaan veranderen.
  5. Beschermrand plaatsen over de stang bij de Multipower.
  6. Trainers zorgen ervoor dat de groepsgrootte max. 10 personen is en dat de doorloop in de training goed verloopt zodat men niet lang hoeft te wachten.
  7. Online plannen van een afspraak en online in kunnen zien welke afspraken je hebt gehad of nog open staan.
  8. Nota’s per email versturen (Fysiomanager is bezig met een aanpassing binnen het systeem).
  9. Automatisch ontvangen van bericht dat je een afspraak hebt.
  10. App via je telefoon of computer met oefeningen en contactmogelijkheden met je therapeut
  11. We zijn nog aan het kijken of er mogelijkheden zijn voor een overdekte fietsenstalling.

Op ons verlanglijstje voor de toekomst is meegenomen;

  • Een nieuwe fiets (evt met een speciaal dameszadel).
  • Een loopband met een veiligheidskoord (komt er pas wanneer één van de loopbanden vervangen moet worden).
  • Update van het interieur in de trainingszaal, kleedkamer, wachtkamer en behandelcabines.