Je wordt fitter en sterker. Je gaat je beter voelen en beter functioneren!

Fysio Fit Depressie

Zit u niet lekker in uw vel en bent u op zoek naar een actieve en effectieve manier om uw situatie te verbeteren? Dan is Fysio Fit Depressie iets voor u...

Voor wie?

Wanneer u last heeft van een depressie, burn-out, angst en paniekklachten of chronisch vermoeidheidssyndroom.

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat sporten effectief kan zijn om uw angst, spanning, en/of depressieve gevoelens te verminderen. Lichaamsbeweging houdt je niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk in conditie. Je brein werkt beter én je voelt je beter.

Tijdens de trainingen leert u om op een ontspannen manier lichamelijk actief te zijn. Het zorgt ervoor dat uw conditie en algehele gesteldheid verbeteren. U verhoogt de belastbaarheid van uw spieren en gewrichten en u krijgt inzicht in uw eigen fysieke mogelijkheden. Door lichamelijk actief te zijn krijgt u meer energie en voelt u zich fitter. Bovendien biedt sporten afleiding waardoor u minder piekert en verbetert het uw stemming.

Training

U komt gedurende 9 weken 2 x per week sporten in groepsverband (totaal 18 trainingen). Tijdens de trainingen wordt er vooral buiten in de frisse buitenlucht in onze trainingstuin getraind. Elke training duurt 1 uur waarbij er oefeningen worden gegeven die gericht zijn op het verbeteren van uithoudingsvermogen, kracht, lenigheid en coördinatie. Dit in de vorm van loopoefeningen, oefeningen met gewichten en outdoor trainingsmaterialen.

De training wordt continue aangepast aan de wensen en mogelijkheden van de deelnemers. Hierbij kan iedereen op zijn/ haar eigen niveau bewegen. Zo blijft uw training doelgericht, wordt u geholpen wanneer u last heeft van acute klachten of beperkingen en boekt u met elke training de meest optimale trainingsresultaten.

Intake en evaluatie

Voordat u begint met de trainingen krijgt u eerst een individuele intake van 1 uur waarbij u een vragenlijst invult en er een aantal fitheidstesten worden uitgevoerd. Aan de hand daarvan worden uw persoonlijke doelen vastgesteld. Na elke training vult u kort een trainingslogboek in. Op deze manier worden uw (fysieke en mentale) vorderingen continu bijgehouden. 

Na 9 weken vindt er een eindgesprek van 30 minuten plaats waarbij we opnieuw een aantal fitheidstesten uitvoeren en uw trainingsresultaten bespreken. Daarnaast wordt er ook informatie gegeven over reguliere sport/beweegprogramma’s in de buurt zodat u uw nieuwe actieve leefstijl vast kunt blijven houden.

Begeleiding

U wordt begeleid door hoogopgeleide trainers die kennis hebben van psychische aandoeningen en die getraind zijn in het aanpassen van oefeningen en trainingsdoelen. Hierdoor kunnen we tijdens het trainen uitstekend inspelen op uw beperkingen en problemen. Trainers begeleiden veelal dezelfde oefengroepen zodat kwaliteit, directe betrokkenheid en duidelijkheid gewaarborgd blijven.

Voorwaarden

Voor meer informatie omtrent kosten en exacte tijden kunt u contact opnemen met onze praktijk.
De trainingen gaan in principe altijd door. Regen, wind en sneeuw zullen geen reden zijn om niet naar buiten te gaan omdat we ook overdekt kunnen trainen. Alleen als de weerssituatie gevaar oplevert (onweer) dan vervalt de training. Zorg ervoor dat u gekleed bent op het weer, trek buitenschoenen aan en neem een flesje water mee.

Klik hier voor de voorwaarden.

 

Download hier de informatiefolder in PDF formaat.

 

 
Fysio Fit Depressie 1

 

 

Fysio Fit Depressie

 

 

Afbeelding1